25 شهریور 1398
شماره خبر: 221019

تفاوت ۴۰درصدی قیمت میوه در میادین تره‌بار!

سپیدار‌آنلاین: گروه سیاسی

تفاوت ۴۰درصدی قیمت میوه در میادین تره‌بار!


رئیس کمیته محیط‌زیست شورای اسلامی شهر تهران گفت: نرخ محصولات عرضه شده در میادین میوه و تره بار به طور متوسط ۴۰ درصد ارزان‌تر از میانگین قیمت‌های سطح شهر است و افزایش ۷۰ درصدی مراجعه‌کنندگان به این مراکز در یک سال گذشته نیز نشان دهنده استقبال شهروندان از میادین میوه و تره بار و رضایت‌مندی آنها از عملکرد این مراکز است.
گسترش‌نیوز: آرش حسینی میلانی که در جمع مدیران این سازمان سخن می‌گفت، افزود: لازم است گزارشی از خدمات سازمان مدیریت میادین میوه و تره بار در صحن شورای شهر ارائه و عملکرد مثبت این سازمان در جهت تعدیل فضای یأس و نا امیدی و تبدیل آن به فضای امیدوارکننده و قابل قبول توضیح داده شود.وی تاکید کرد: براساس گزارش سازمان مدیریت میادین شهرداری تهران، برآورد میزان صرفه جویی اقتصادی حاصل از خرید بخشی از محصولات عرضه شده در میادین و بازارهای میوه و تره بار از ابتدای امسال تاکنون، بالغ بر ۴۶۱ میلیارد و ۵۴۰ میلیون تومان بوده است و به عبارتی، سازمان مدیریت میادین شهرداری تهران در امسال، ماهانه ۹۲ میلیارد و ۳۰۸ میلیون تومان و روزانه ۳ میلیارد و ۷۷ میلیون تومان به سبد خرید خانواده‌های تهرانی کمک کرده است.
قیمت محصولات در میادین میوه و تره بار ۴۰ درصد ارزان‌تر از سطح شهر است
میلانی اظهار کرد: نرخ محصولات عرضه شده در میادین میوه و تره بار به طور متوسط ۴۰ درصد ارزان‌تر از میانگین قیمت‌های سطح شهر است و افزایش ۷۰ درصدی مراجعه‌کنندگان به این مراکز در یک سال گذشته نیز نشان دهنده استقبال شهروندان از میادین میوه و تره بار و رضایت‌مندی آنها از عملکرد این مراکز است.وی تصریح کرد: منش کارکنان میادین میوه و تره بار به ویژه کارگران غرفه‌های فروش محصول در این مراکز که مستقیماً با مردم در تماس هستند از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است و البته نباید فراموش کنیم که نیروی انسانی شاغل در میادین با توجه به ساعت کاری طولانی و عدم تعطیل در جمعه‌ها و سایر ایام تعطیل، عمدتاً دو شیفت کار می‌کنند و علاوه بر اینکه از نظر زمان کار تحت فشار هستند، به دلیل ارتباط مستقیم با ارباب رجوع، استرس و فشار کار بالایی را نیز باید تحمل کنند.میلانی در بخش دیگری از سخنانش گفت: با توجه به ازدیاد روزافزون مراجعه‌کنندگان به میادین میوه و تره بار، ارتقای استانداردهای رفتاری کارکنان و کارگران این مراکز از طریق برگزاری دوره‌های آموزشی مشتری‌مداری برای ایشان که باعث افزایش بازدهی و در نتیجه رضایت‌مندی شهروندان از مراکز مذکور می‌شود، از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است.وی افزود: میدان مرکزی میوه و تره بار از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است و در صورت تکمیل زنجیره فعالیت‌های این مرکز مهم اقتصادی و خدماتی، ارزش افزوده حاصل از فعالیت‌های آن دوچندان می‌شود که یکی از این اقدامات، راه‌اندازی سیستم سردخانه آن است که به عنوان ظرفیتی بزرگ از طریق نگهداری انواع محصولات کشاورزی، بازدهی میدان مرکزی میوه و تره بار را ارتقاء می‌دهد.
سازمان مدیریت میادین شهرداری تهران هم مسئولیت اجتماعی دارد، هم مسئولیت محیط زیستی
میلانی اظهار کرد: موضوع محیط‌زیست در حوزه فعالیت‌های سازمان مدیریت میادین شهرداری تهران از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است و این موضوع از ابعاد و زوایای مختلف باید مورد مطالعات جامع قرار گیرد که یکی از ابعاد مهم آن، امکان‌سنجی جایگزینی استفاده از نایلکس در این مراکز در جهت کاهش تدریجی مصرف نایلکس با توجه به آثار و نتایج مخرب آن بر چرخه زیستی است که به شدت مورد تاکید است.
وی تصریح کرد: سازمان مدیریت میادین اصولاً بر اساس مسئولیت اجتماعی بنیان گذاشته شده است، اما مسئولیت محیط زیستی نیز برای آن قائل هستیم و بر این اساس، مباحثی مانند سرمایه‌گذاری برای کاهش مصرف نایلکس یا اهتمام در جهت تفکیک پسماند از مبداء در میادین میوه و تره بار از جمله موضوعات مورد تاکید در حوزه فعالیت‌های سازمان مدیریت میادین شهرداری تهران است.رئیس کمیته محیط‌زیست شورای اسلامی شهر تهران در پایان با تاکید بر اهمیت و ضرورت عرضه و مصرف محصولات ارگانیک و نقشی که سازمان مدیریت میادین شهرداری تهران در جهت تحقق این مهم می‌تواند ایفاء کند، خاطرنشان کرد: به این منظور، علاوه بر برگزاری نمایشگاه محصولات ارگانیک، برپایی بازارچه‌های عرضه این محصولات مشروط به صحت سنجی‌های دقیق و کمک به عرضه محصولات ارگانیک در جهت کاهش نرخ این تولیدات می‌بایست مورد توجه مضاعف قرار گیرد.
منبع:اقتصاد نیوز

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی شود